söndag 14 september 2008

Nya fönster

Nu har det gått några dagar sen jag skrev sist (fy på mig ;-))
Men vi har fått gjort massor, känns det som iallafall.
I onsdags kom våra fönster som vi beställt, i fredags satte Mathias och min pappa in det ena i tv-rummet, det blir nog bra när det e färdigt men vilken enorm skillnad det blev i ljusinsläpp, kanon ju.
Och idag satte dem in de två sista i Filips och Elias rum. Jag sa till M innan; Ska jag släcka lampan eller? och tryckte på knappen. Men den va ju av, så mycket bättre blev det alltså. Kan ju spara ström på det viset.
Nu behöver vi åka till IKEA och köpa rullgardiner.

Hade behövt åka till Gekås också, Filip fyller snart 5 så han behöver ju lite presenter =) Sen står man i dilemmat, ska man börja med barnkalas nu när han fyller 5år eller ska man vänta tills han frågar efter det? Han har börjat prata lite smått om det. Nån som har tips på vad man kan hitta på på ett barnkalas så säg till, allt från vad man ska leka till vad man ska bjuda på. Man kan ju ha barnkalas på Busfabriken men JAG känner inte att jag klarar av att ha koll på 15barn alldeles själv där inne. (Föräldrarna till de andra barnen åker alltså hem) Filip har varit på kalas där 2ggr och jag har stannat båda gångerna.

Nu ska jag fortsätta städa, tror jag ;-)

Inga kommentarer: