tisdag 9 september 2008

Filip har en boxarnäve

Imorse åkte jag till jobbet som vanligt och så ringer mamma härifrån strax innan 06.00 och säger att Filips hand är stor som en boxhandske. Oj då det lät ju inte bra så jag ringde till Mathias och berättade (han va på väg upp i duschen och sen hem). När Mathias kom hem skickade han ett mms till mig och det såg inte roligt ut, den ena handen va typ dubbelt så stor som den andra, stackarn! Det kliade nåt fruktansvärt på honom. Mathias körde Elias till dagis och Filip fick följa med sin mormor hem. Mamma och Filip skulle åka till doktorn tyckte hon. Hon ringde vårdcentralen men får då svar att Nej, det är säkert bara nåt insektsbett och ni kan smörja in det med Aco Alsolgel för att lindra klådan. Så det blev ingen doktor där inte.
Eftersom att min mamma skulle börja jobba vid 14.00 så slutade jag vid 12 och körde och hämtade Elias som låg och sov på soffan (M meddelade på dagis på morgonen att jag kommer efter lunch, därför låg han på soffan). Elias vaknade såklart när jag tog upp honom och va jätteledsen (jättetrött), han somnade gott i bilen igen. Jag körde hem till mamma och hämtade Filip, Elias sov så gott i bilen så han fick vara kvar där medans jag snabbt hämtade Filip. När vi kom ut igen så sitter Elias och storgråter (känner mig sååå hemsk). Nu ikväll har allt varit "Nej" och "WAAAHHHHHH (illvrål)" men han åt upp hela portionen och innan dess hade han ätit 3st bananer.
Men nu ska båda två snart i säng och jag med för jag är tröttare än tröttast.

Inga kommentarer: