måndag 8 september 2008

Måndag...

Ja idag är det måndag och jag har jobbat 06-14. Så något trött är jag. Barnen ligger i sina sängar och klockan är inte ens 19.00 än, skönt faktiskt.

Imorse på jobbet fick jag sms från Mathias. Han skrev att Elias hade en fästing i huvudet (den fick han bergis igår när vi va i skogen), så Mathias fick köra ner med Elias till BVC för att plocka bort den, de hade nämligen ingen fästingplockare på dagis. Det tycker jag att alla dagis borde ha, tänk om det kommer en fästing när man är på jobbet, ska den då sitta där tills man kommer och hämtar barnet eller ska man behöva ta vård av barn?!

När det va dags för mig att köra och hämta barnen så öppnade himlen sig totalt. Filip går på Vargen nu och det ligger på nedervåningen i församlingshemmet, så jag parkerade på grusparkeringen på andra sidan vägen. Sprang in, blöt va jag kan jag erkänna. Regnet lugnade ner sig lite, jag fick på Filip ytterkläderna, himlen öppnar sig IGEN, jaja bara att springa. Idag va vi lata och tog bilen till dagis (hur många meter kan det va, tja inte många iallafall). Det regnade fortfarande mkt, hämtade Elias, gick jättebra och när vi fått på honom alla kläder så öppnade himlen sig ännu mer, det verkligen öste ner nu. Sprang snabbt som attan till bilen, givetvis hade jag parkerat i världens vattenpöl, SUCK!! Iallafall så satte jag in Elias och så mitt i allt regn så krånglar bältet, nu rinner det verkligen om mig vill jag lova. Jaja, jag fick på bältet och över till Filip och få in honom (han tar på sig bältet själv nu), stänga dörren, jag själv in och stänga min dörr, luta mig bak mot Filip och dra åt hans bälte också. Nu va vi så blöta att vi frös, mitt hår kunde man vrida ur. Inte nog med det, det började åska också. Jag hatar verkligen åska, det blir ju inte bättre av att man stog jämte en fotbollsplan som dessutom ligger på ett berg.

Vi kom hem och allt åkte av, jag fattar inte hur allt kan bli blött. Rena och torra kläder sååå skönt.

Strax efter kom en dränkt Mathias hem, han hade kört fyrhjulingen från jobbet. Vi fixade maten ihop och sååå gott det blev *MUMS* Det va köttbitar som puttrat i sås och champinjoner och ris till det.

Nu ska jag ta det lugnt och njuta av egentiden.

Inga kommentarer: