lördag 23 augusti 2008

Helsingborg

Idag åkte vi ner till Helsingborg och gjorde av med pengar, skulle väl inte ha nånting egentligen, jo två st hyllor. Men men.

Åt på Max direkt när vi kom ner, jag blev förbannad. Först ska man stå i en kö för att beställa, sen i en annan för att återigen berätta vad man beställt och betala. Inte nog med det, jag står i kassan vid pommesen. Vi beställe GLUTENFRITT till Filip. Hamburgaren är glutenfri, men pommesen, hmm. Jag frågade dem om de friterar både lökringar och pommes i samma men nej de har två separata eller rättare sagt, två st till pommes och en till lökringarna. Jag ser då att en kille tar upp lökringar och lägger dem i en sån påse och sen bytar han plats på två korgar. Så den som lökringarna legat i lägger han i pommes-fritösen. FY FAN alltså!! Jag sa till dem att det kan ni inte kalla glutenfritt, nä men vi kan inte garantera att det är helt glutenfritt. Nä visst ok, men tänk på det till en annan gång. De kan faktiskt upplysa om sånt redan när man beställer. De frågade om han ville ha nåt annat. Men Filip gillar inte sallad eller dylikt. Han älskar ju pommes. Han fick äta det idag, det är inget han dör av tack och lov. Men sur va jag.

Tack och hej
Leverpastej

Inga kommentarer: