söndag 24 augusti 2008

Barnlediga

Idag har vi varit barnlediga några timmar, såå skönt. TACK Gabriella och Leffe!!!

Jag och Mathias va inne i stan och handlade, vi hann med 7 butiker på Stenalyckan, hade ungarna varit med hade vi bara varit inne i 3 av dem.
Kunde handla leksaker till barnen (julklapp och födelsedagspresent till Filip), det går ju inte när dem är med. Filip med sina hök-ögon hade sett direkt.
Hade behövt åka upp till Ullared oxå, men det hinner vi inte nu och får nog vänta till lönen i september. Allt beror på om och när vi kan få barnvakt. Visst vi kan ta med dem, men det går hundra ggr snabbare utan dem + att vi kan köpa julklappar m.m.

Nu har jag lagt barnen för en stund sen och jag sa till Filip att om han somnar nu kommer mormor och väcker honom imorgon bitti (det är hon som passar dem mellan 05.30-06.30 i skiftbytet mellan mig och Mathias).

Jag borde försöka städa av lite här medans barnen är i säng, just i helskotta. Barnen skulle ju badat idag, fan med. Jaja, Elias duschade med mig igår. Filip får bada imorgon kväll istället.

1 kommentar:

... sa...

Det e väl klart att ni kan dumpa kidsen här hos oss, det e viktigt att ni oxå kan umgås ensamna liksom som för mig o ella att vi kan behöva ett break ibland från barnen

nu ska det jobbas yippi hehe

Puss o knu...nja kanske inte den bästa avslutningfrasen, ja kör den på min egen blogg istället :)